Записи с темой: платья (список заголовков)
16:53 

Wedding dress and shoes

Только сизый дым тянулся через офис опустевший, и играл финальный ветер подвесными потолками.
 Еще больше, в лучшем качестве и с историей лежит здесь.

  Wedding dress and shoes by Stern Bros, New York, 1890 (made). Heavy cream corded silk wedding dress and trained skirt, bodice with accentuated waist and dramatically flared peplum, shirred leg o'mutton sleeves. Embroidered with pearls, pastes and gathered silk lisse (crêpe chiffon). Shoes of white satin embroidered with bronze and crystal, silk stockings.

@темы: психоз, платья, красота

12:37 

Afternoon Dress: Bodice and Skirt

Только сизый дым тянулся через офис опустевший, и играл финальный ветер подвесными потолками.

Найдено на пинтересте.

@темы: психоз, платья, красота

09:22 

Wedding ensemble, 1878

Только сизый дым тянулся через офис опустевший, и играл финальный ветер подвесными потолками.

 While white is now de rigueur for bridal attire, the fashion for white wedding gowns originated only in the late 19th century and was not commonplace until the 20th century. This dress is a good example of the more practical 19th century practice of brides wearing colored gowns for weddings. The wedding dresses could then be worn again for other receptions and social events. A well-made and finely-detailed example of the period, this dress would have been described as a "cuirass" or "cuirass style" at the time it was made, a term that refers to the form-fitted bodice. A steel-boned corset helped to achieve the ideal figure for the cuirass style in the 1870s and 1880s. American. Отсюда.

@темы: красота, психоз, платья

00:35 

American dress, 1890

Только сизый дым тянулся через офис опустевший, и играл финальный ветер подвесными потолками.

 This dress is in keeping with the interest in historical revivals popular in the 19th century. The long puffed sleeves refer to both Elizabethan and early 19th-century styles. The one-piece construction indicates it was probably intended for formal reception at home. American, silk, linen. 1890. Отсюда.

@темы: психоз, платья, красота

12:44 

Lillyxandra

Только сизый дым тянулся через офис опустевший, и играл финальный ветер подвесными потолками.

  И вот еще:

запись создана: 21.11.2014 в 22:54

@темы: фэнтези, психоз, платья, красота

06:48 

Emile Pingat Evening cape, French, 1891

Только сизый дым тянулся через офис опустевший, и играл финальный ветер подвесными потолками.
 Pingat's interpretation of Plains Indian motifs on this cape is indicative of his fascination with incorporating other cultures' designs into the contemporary couture vocabulary. This style of embroidery pattern, although distinctive amongst other late 19th-century European designs, is iconic of Pingat's work.

Отсюда

@темы: психоз, платья, красота

10:20 

Emile Pingat Evening cape, French, 1885–89

Только сизый дым тянулся через офис опустевший, и играл финальный ветер подвесными потолками.
 Emile Pingat had a proclivity for designing carefully finished dresses and outerwear which made him one of the top three French fashion designers during the second half of the 19th century. Active between 1860 and 1896, Pingat was adroit at manipulating multiple textiles and trimmings into a cohesive and elevated garment. He was inspired by design elements of other cultures and often reinterpreted them into his own work, making them unique and intriguing. His elaborately decorated and impeccably tailored outwear was particularly sought after.
 The bustle silhouette was the prevalent style of any 1880s woman's wardrobe. This cape mimics that silhouette, allowing the wearer to maintain the shape created by her dress underneath. The rich color of the royal blue velvet is evocative of the original wearer who at that point in time would have been seen as a precious jewel who required continual attention and assistance. That perceived helplessness is also reflected in the cape's lack of armholes, which would limit easy mobility. Pingat's treatment of the trim completes the luxurious quality of the garment with a liberal application of guipure lace in vertical lines emphasizing the statuesque, but somewhat removed, appearance of the wearer.

Отсюда

@темы: психоз, платья, красота

13:42 

Emile Pingat Evening capelet, Paris, c. 1890

Только сизый дым тянулся через офис опустевший, и играл финальный ветер подвесными потолками.

 Purple sequins over-lap to form feather patterns on yoke above flounces of Alencon lace, printed ribbon woven white & lilac chiffon & black lace bottom flounce, high collar & front openings trimmed in chiffon & black lace, black silk gros-grain bows to back, changeante copper silk lining, label "Maison Emile Pingat A.Walles & Cie 30. Rue Louis Le Grand Paris", L 17", excellent; t/w 1 black velvet cape, high ruff collar w/ jet bead trim.
Отсюда.

@темы: психоз, платья, красота

19:54 

Dressing a 1865 Lady: Ball Attire

Только сизый дым тянулся через офис опустевший, и играл финальный ветер подвесными потолками.
14:03 

Dressing up a Victorian lady ( 1868-72)

Только сизый дым тянулся через офис опустевший, и играл финальный ветер подвесными потолками.
20:08 

Для вдохновения.

Только сизый дым тянулся через офис опустевший, и играл финальный ветер подвесными потолками.
 Костюмы из игры Lord of the Rings Online.

@темы: фэнтези, психоз, платья, настроенческое, красота

00:33 

Dressing up an Elizabethan lady 1570-80

Только сизый дым тянулся через офис опустевший, и играл финальный ветер подвесными потолками.
 И сразу же вдогонку к предыдущему.

@темы: психоз, платья, красота

00:13 

60 years of Victorian fashions

Только сизый дым тянулся через офис опустевший, и играл финальный ветер подвесными потолками.
10:37 

Платье Марии Федоровны

Только сизый дым тянулся через офис опустевший, и играл финальный ветер подвесными потолками.
 Платье из бархата цвета брусники и сиреневого атласа, 1890 г. В состав этого костюма входят два лифа при одной юбке: строгий закрытый лиф с длинным рукавом и другой, вечерний – с большим декольте, с рукавом за локоть и более богато украшенный. House of Worth. Найдено здесь.

@темы: психоз, платья, красота

00:26 

Маскарадный костюм Великой Княгини Ксении Александровны

Только сизый дым тянулся через офис опустевший, и играл финальный ветер подвесными потолками.
 Великая Княгиня Ксения Александровна присутствовала на балу в Зимнем Дворце в 1903 году в костюме боярыни времен царя Алексея Михайловича. Шелк, бархат, атлас, золотой глазет, искусственный жемчуг; вышивка, бить.


 Найдено здесь.

@темы: психоз, платья, красота, история

20:00 

Dressing up for a 1893 winter

Только сизый дым тянулся через офис опустевший, и играл финальный ветер подвесными потолками.
16:35 

Платье из парчи с узором из трилистника, Belfast, конец 1890-х гг.

Только сизый дым тянулся через офис опустевший, и играл финальный ветер подвесными потолками.
 Этот узор меня просто покорил. Где бы достать подобного? )
 Light green silk faille & green shamrock silk brocade, yoke & high neck of pink embroidered white chiffon, B 36"-38", W 26", Skirt L 41"-51", label "James Lindsay & Co. Water Arcade Belfast", (fabric stain on left back sleeve, skirt CF w/ few small brown stains) very good; t/w black 2-piece striped dress, B 36", W 25", Skirt L 39, (bodice badly altered) fair. Отсюда


@темы: психоз, платья, красота

17:01 

!810-20, шнур и его применение

Только сизый дым тянулся через офис опустевший, и играл финальный ветер подвесными потолками.
 A rare purple wool pelisse robe, 1810-20, with puffed mancherons over long sleeves, raised waistline and curved collar, adorned with couched black braid, tassels to rear waist, part-lined in silk, with inner ribbon waist ties, hooks and eyes to front closure. Отсюда.
 Хоть я и не очень люблю ампир, но зато очень люблю сутажный шнур. А здесь мы видим очень привлекательный вариант вышивки с ним.

@темы: психоз, платья, красота

16:41 

Визитное платье, 1878 год.

Только сизый дым тянулся через офис опустевший, и играл финальный ветер подвесными потолками.
 Прекрасное найдено здесь.


 Визитное платье. Фирма "Elise, 170 Regent St., London".
 Великобритания, 1878 год.
 Собрание музея Метрополитен.

 Платье из бежевого шёлка и бархата болотного цвета. Лиф с воротником стойкой, украшенным кружевной оборкой, с застёжкой спереди на ряд пуговиц, отделкой чёрным кружевом на груди - имитацией выреза "каре", вышивкой чёрным бисером. Юбка на небольшом турнюре, со сложными драпировками, отделкой кружевом и бисером.

@темы: красота, платья, психоз

00:07 

500 years of Medieval Fashion

Только сизый дым тянулся через офис опустевший, и играл финальный ветер подвесными потолками.
Смотреть
Очень наглядно, кстати говоря.

@темы: интересно, история, платья, психоз, ссыль

From the Cradle to the Grave

главная